wtorek, 19 stycznia 2016

Konserwa Wojskowa z szynki i boczku


Przepis

.Coś takiego bardzo podobnego kiedyś serwowali w wojsku.Było bardzo dobre więc postanowiłem zrobić.Przedtem szukałem oryginalnej receptury w internecie lecz jedno co udało mi się znaleźć to info,że do takich konserw była dawana tylko sól nic poza tym.Lecz ja postanowiłem dodać oprócz soli peklowanej sól ziołową, pieprz biały,czosnek i żelatynę.

Składniki

- szynka 1,5 kg

- boczek 1 kg

- sól peklowa 20g/kg

-sól ziołowa 2g/kg

- pieprz biały 7 g

- żelatyna 5 g

- woda dawałem na wyczucie

- 5 większych ząbków czosnku

Wykonanie

Szynkę i boczek kroimy w większe kawałki i zasypujemy solą peklową na 48 godz mieszając co 12 godz.Po 48 godz mięso traktujemy tłuczkiem aby je trochę uplastycznić.Dodajemy przyprawy i wyciśnięty przez praskę czosnek.Następnie dokładnie wyrabiamy.Ładujemy mięso do praski i odstawiamy do lodówki na 24 godz.

Parzenie

- Woda 75-80 stopni czas parzenia 80 min na kg mięsa.Następnie studzimy w zimnej wodzie 20 min zmieniając wodę trzy razy.I wstawiamy do lodówki na min 10-12 godz.I gotowe.

Polecam smak jest super i przypomina bardzo konserwę wojskową.

Prześlij komentarz