czwartek, 14 stycznia 2016

Słonina ze skórą




Składniki:
Słonina grubości 1,5 do 2 cm, sól, żelatyna, przyprawy dowolne, do solanki: liść laurowy, ziele angielskie, pieprz czarny lub kolorowy, owoc jałowca, czosnek surowy.

Wykonanie:
Surową słoninę kroimy w kawałki tak aby dopasować do naszej praski. Robimy zalewę tak jak się robi do wędlin tyle że z soli nie peklo ja użyłem zwykłej kamiennej nie jodowanej. 120 gram na litr wody 7 dni. Osuszamy i osypujemy według uznania przyprawami i żelatyną każdy kawałek ja każdy kawałek osypałem inną przyprawą. Żelatyny dałem na każdy kawałek dosłownie kilka szczypt bo i tak słonina ma skórkę to klej będzie ale dla pewności dałem troszkę żelatyny aby się wszystko trzymało. Następnie układamy w szynkowarze- prasce wszystkie kawałki i wkładamy puszkę na 24 godz do lodówki po 24 godz. nasza puszka ląduje w wodzie 90 stopni i tak 4-5 godzin. Po ostygnięciu na noc do lodówki.
Smacznego warto zrobić:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz