czwartek, 14 stycznia 2016

Słonina rolowana wędzona i parzona




Przepis 

Kupujemy dwa płaty słoniny cienkiej najlepiej bez skóry lub jeden grubszy który będziemy musieli przeciąć na grubość.Wymiary moich płatów słoniny były mniej więcej takie: dł.25-30 cm.szer.17-20 cm i gr.0,5-0,7 mm.Ja kupiłem grubszy bez skóry zrobiłem szablon z płyty i przeciąłem ostrym długim nożem .
Przyprawy do paprykowej to:
Sól kamienna
Czosnek zgnieciony przez praskę
Papryka ostra i słodka
Przyprawy do ziołowej to:
Sól kamienna
Czosnek niedźwiedzi
Bazylia
Tymianek
Oregano
Zioła prowansalskie
Majeranek

Wykonanie
Przyprawy i sól sypałem z jednej strony słoniny.I na koniec po wędzeniu oprószyłem i posypałam papryką i czosnkiem niedźwiedzim  roladki.
Wykonanie paprykowej
Gdy mamy już gotowe płaty słoniny zaczynamy od nacieranie czosnkiem potem posypujemy solą  25 g/kg następnie papryką słodką i ostrą.Potem ciasno rolujemy i wiążemy.
Wykonanie ziołowej
Zaczynamy od natarcia solą potem zioła. Sól 25 g/kg .Ciasno rolujemy wiążemy i zawijamy w folie spożywczą lub pakujemy w próżnię. Chowamy do lodówki na 30 dni.

Wędzenie 

4 godz temp. 30-35 stopni
I do lodówki na noc
Smacznego.
Gdyby okazało się że słonina będzie jeszcze twarda to owijamy ją szczelnie w folie spożywczą tak aby woda się do środka nie dostała i parzymy
Temp.85-90 stopni 60 min.Po parzeniu wyszła akurat taka jak lubię nie za twarda i nie za miękka.
Dla tych co nie mają jak uwędzić proponuje wykorzystać paprykę słodką i ostrą wędzoną.A następnie parzenie ze 2 godz.jak by była twarda to zawsze można jeszcze do parzyć.Twardość słoniny w dużym stopniu zależy od niej samej jaka jest czasami krótsza obróbka termiczna wystarcza i jest miękka .

1 komentarz:

  1. Pół milimetra grubości,to preparat mikroskopowy.

    OdpowiedzUsuń