czwartek, 14 stycznia 2016

Słonina rolowana wędzona i parzona




Przepis 

Kupujemy dwa płaty słoniny cienkiej najlepiej bez skóry lub jeden grubszy który będziemy musieli przeciąć na grubość.Wymiary moich płatów słoniny były mniej więcej takie: dł.25-30 cm.szer.17-20 cm i gr.0,5-0,7 mm.Ja kupiłem grubszy bez skóry zrobiłem szablon z płyty pilśniowej i przeciąłem ostrym długim nożem .
Przyprawy do paprykowej to:
Sól kamienna
Czosnek zgnieciony przez praskę
Papryka ostra i słodka
Przyprawy do ziołowej to:
Sól kamienna
Czosnek niedźwiedzi
Bazylia
Tymianek
Oregano
Zioła prowansalskie
Majeranek

Wykonanie


Przyprawy i sól sypałem z jednej strony słoniny.I na koniec po wędzeniu oprószyłem i posypałam papryką i czosnkiem niedźwiedzim nasze roladki.
Wykonanie paprykowej
Gdy mamy już gotowe płaty słoniny zaczynamy od nacieranie czosnkiem potem posypujemy solą według uznania następnie papryką słodką i ostrą.Potem ciasno rolujemy i wiążemy.
Wykonanie ziołowej
Zaczynamy od natarcia solą potem potem zioła.Ilości ziół i soli nie podaje bo sypałem z ręki każdej po trochu.Ciasno rolujemy.Wiążemy.
Teraz dwa batony wkładamy do jakiegoś pojemnika i zasypujemy całe solą na 30 dni .Następnie oczyszczamy dokładnie z soli .

Wędzenie 

4 godz temp. 55-60 stopni
I do lodówki na noc
Smacznego.
Gdyby okazało się że słonina będzie jeszcze twarda to owijamy ją szczelnie w folie spożywczą tak aby woda się do środka nie dostała i parzymy
Temp.85-90 stopni 30-40 min.Po parzeniu Wyszła akurat taka jak lubię nie za twarda i nie za miękka.
Ale jak ktoś lubi bardziej mięciutką to proponuje dłużej parzyć do 1,5 godz Max.W tedy powinna być już mięciutka na całego
Dla tych co nie mają jak uwędzić proponuje wykorzystać paprykę słodką i ostrą wędzoną.A następnie parzenie ze 3 godz.jak by była twarda to zawsze można jeszcze do parzyć.Twardość słoniny w dużym stopniu zależy od niej samej jaka jest czasami krótsza obróbka termiczna wystarcza i jest miękka .
Prześlij komentarz