czwartek, 14 stycznia 2016

Szynka gotowana i zapiekana



Przepis

1.na początek dowolne mięsko u nas szynkę peklujemy zgodnie z tabelą peklowania u mnie było to 5 dni.Do solanki dałem liść laurowy,ziele angielskie ,pieprz kolorowy i świeży czosnek zgnieciony w łupinach.po pięciu dniach wyjmujemy mięsko i płuczemy pod bieżącą wodą.
www.wedlinydomowe.pl/roboczy/tabelapeklowania.htm
Mięsko trzeba związać sznurkiem lub włożyć w siatkę wędzarniczą

2.nacieramy papryką słodką lub ostrą jak ktoś lubi.

3.natarte mięso wkładamy do garnka i zalewamy wodą tak aby mięso było całe przykryte.

4.dodajemy do tego przyprawy dowolne dużo ja dałem łyżkę soli morskiej,łyżeczkę pieprz młotkowany z kolendrą,łyżeczkę pieprzu ziołowego,na 1 kg mięsa dałem 3 ząbków czosnku zgniecionego w łupinach,2-3 liście laurowe,ziele angielskie 4 kulek pieprz kolorowy 10 kulek, łyżka majeranku,gorczyca łyżeczka i musztarda dowolna jedna łyżka.

5.i gotujemy 5 min od czasu pojawienia się bąbelków dużych i wyłączamy gaz i czekamy 6-8 godz.mięso cały czas w wodzie następnie powtarzamy gotowanie 5 min.wyłączamy gaz i czekamy 6-8 godz.po tym czasie wyjmujemy mięso osuszamy papierowym ręcznikiem i obsypujemy papryką słodką wędzoną i majerankiem wstawiamy do piekarnika z termoobiegiem na 15-20 min.temp 150-160 stopni.Jak wystygnie wkładamy do do lodówki na minimum 10 godz i SMACZNEGO.

PS.podstawowy przepis stworzyła moja znajoma Dominika Świątek ten jest troszkę zmodyfikowany ale zasada ogólna robienia ta sama.
Prześlij komentarz