niedziela, 28 lutego 2016

Kiełbasa ala - Salami w przyprawach i ziołach

Przepis

Mięso
-0,5 kg schabu
-250 g łopatki tłuściejszej
-250 g karkówki

Przyprawy 
-peklo sól 10 g/kg
-sól kamienna 10 g/kg
-cukier 1/3 szklanki
-pieprz czarny 3 g/kg

Przyprawy dodatkowe do obtoczenia ja dałem to co miałem pod ręką
-czosnek wyciśnięty przez praskę 4 ząbki
-płatki suszonej cebuli
-bazylia
-oregano
-zioła prowansalskie
-tymianek
-gorczyca mielona
-papryka słodka
-papryka ostra wędzona 1 g/kg
-sól wędzarnicza

Wykonanie
Kupione  mięso myjemy i osuszamy.Dalej zasypujemy cukrem i wstawiamy do lodówki na 24 godz w połowie czasu obracamy.
Dobrze jest jak mięso nie leży bezpośrednio w pojemniku czy talerzu. U mnie mięso leżało na ruszcie od mikrofali.
Po 24 godz obmywamy mięso z cukru pod bieżącą wodą, osuszamy ręcznikiem papierowym i następnie mięso solimy mieszanką peklo soli i soli kamiennej.
Czas zasolenia mięsa 48 godz.co 12 godz mięso obracamy.Następnie mięso nie płuczemy z soli tylko tniemy na kawałki i mielimy na sitku fi 8 mm.
Teraz mięso przyprawiamy pieprzem czarnym i papryką ostrą wędzona i bardzo dokładnie mieszamy.Formujemy z mięsa kształt wałka i obtaczamy w przyprawach i ziołach.Wkładamy w damską podkolanówkę ,a najlepiej w dwie. Wiążemy i wieszamy w przewiewnym miejscu.U mnie wisiało na karniszu przy leciutko uchylonym oknie 7 dni .I to koniec.SMACZNEGO.
Prześlij komentarz