sobota, 28 maja 2016

Boczek w przyprawach




Przepis
Kupiony boczek myjemy pod bieżącą wodą i osuszamy ręcznikiem papierowym.
Wycinamy wszystkie kostki i chrząstki i przyprawiamy peklo solą lub solą nie jodowaną 17-18 g/kg i ulubionymi przyprawami ilość według uznania.
Ja przyprawiałem każdy boczek innymi przyprawami
1.suszone pomidory z czosnkiem i bazylią
2.czosnek świeży,pieprz kolorowy świeżo mielony,pieprz cytrynowy
3.papryka kolorowa płatek,bazylia,oregano,tymianek,czosnek świeży.Ten boczek wędziłem do momentu 60 stopni w środku wyrobu aby był leciutko surowy.
Następnie każdy boczek zapakowałem osobno w próżnie można też skorzystać z foli spożywczej.
Czas peklowania na sucho 5-7 dni.

Ociekanie
Po tym czasie boczki wieszamy najlepiej w przewiewnym pomieszczeniu na kijach do ociekania na kilka  godzin.Ja swoje wieszam nad wanną i odpalam wiatrak :)

Osuszanie w wędzarni
30-40 minut przy dużym ruchu powietrza i małej ilości dymu.Temperatura 40 st.

Wędzenie
Gdy powierzchnia boczków będzie całkiem sucha zaczynamy dymić.
Temperatura wędzenia 45-55 do uzyskania ładnego kolorku około 2-3 godz.
Następnie podnosimy temperaturę w wędzarni do 80-85 stopni i pieczemy do uzyskania temp.w wewnątrz wyrobu 68-70 stopni.
Teraz wieszamy na kijach aby ostygły
SMACZNEGO.

Prześlij komentarz