niedziela, 31 lipca 2016

Kosmiczny dżem z cukinii


Produkcja żony:)

SKŁADNIKI 
-5 kg cukinii
-1-1,5 kg cukru
-5 łyżeczek kwasku cytrynowego
-6, 7 galaretek dowolnego smaku( ja użyłam niebieskiej wieloowocowej galaretki)
-2 łyżeczki żelatyny( ale nie koniecznie).

WYKONANIE
Cukinię obrać ze skórki, wydrążyć gniazda nasienne z pestkami, twardszą częć cukini zestrzeć na tartce jarzynowej ,a częćś z pestkami na drobnych oczkach .Lub wszystko na drobniejszych oczkach.(Ja to robiłam w maszynce do mielenia z przystawką ).Wszystko razem połonczyć i zagotować w garnku do miękkości .Następnie jak już uznamy ,że cukinia jest miękka dodać cukier i kwasek.Dobrze wymieszać i gotować jeszcze,od czasu do czasu mieszać żeby się nie przypaliło.Ja gotowałam około godzinki na małym ogniu do uzyskania konsystencji dżemu.Dodać suche galaretki dobrze wymieszać i jeszcze chwilę podgrzać ,ale  nie gotować .Dodać żelatynę i wymieszać .Gorący dżem nałożyć do słoików zakręcić i pasteryzować z 10 minut.Polecam pycha.Więcej przepisów na http://smakijackaw.blogspot.com
SMACZNEGO

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz