niedziela, 16 kwietnia 2017

Polędwica dojrzewająca w próżni


Surowiec
-schab b/k 1,5 kg

Przyprawy i materiały pomocnicze
-peklosól 20 g/kg
-sznurek wędzarniczy

Wykonanie
Kupiony schab myjemy pozbawiamy go mizdry (biała błona ) i warkocza (część mięsa przylegająca z boku schabu przypominająca wyglądem warkocz)
Schab peklujemy na sucho 10-14 dni ja robiłem to w próżni. Po tym czasie została ładnie związana i odwieszona w chłodne przewiewne pomieszczenie na 10-12 godz.

Wędzenie
Była wędzona dwa dni w temperaturze 25 stopni pierwszego dnia 8 godzin a drugiego 6 godz.

Podsuszanie
-5-10 dni w temp.10-15 stopni. 

Dojrzewanie
W próżni w lodówce minimum trzy tygodnie. Moja leżała 4 miesiące. Co miesiąc otwierałem i kontrolowałem czy wszystko ok. Następnie pakowałem ponownie w nowy worek 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz