sobota, 9 lutego 2019

Polędwica ze słoniną




SUROWIEC 
-schab
-słonina cienka bez skóry

PRZYPRAWY I MATERIAŁY POMOCNICZE 
-peklosól do schabu 15 g/kg
-sól nie jodowana do słoniny 16 g/kg
-pieprz biały 1 g/kg
-pieprz ziołowy białowieski 2 g/kg (jest to gotowa mieszanka przypraw w skład której wchodzi: gorczyca, majeranek, kminek, kolendra, lubczyk, papryka ostra i słodka, jałowiec).
-czosnek granulowany 2 g/kg
-cebula suszona płatek tylko na wierzch do puszki lub słoika ilość według uznania 
- puszki i zamykarka do puszek, słoiki, szybkowar albo autoklaw 

WYKONANIE 
Wyrób powstał spontanicznie ponieważ zostało mi troszkę słoniny i schabu z wcześniejszych innych wyrobów, więc wymyśliłem coś takiego. Połączenie nie za ciekawe przynajmniej tak mi się wydaje ale byłem ciekawy efektu końcowego ponieważ już nie raz zaskakiwałem sam siebie niekonwencjonalnym połączeniem. Słoninę tniemy w paski na wysokość i obwód puszki natomiast schab najlepiej jakby był w jednym kawałku. A gdyby wychodziły nam jakieś puste miejsca w puszkach/słoikach to uzupełniamy kawałkami słoniny lub schabu. Gdy mamy już pocięty surowiec przystępujemy do solenia ,peklowania i przyprawiania . Ja robiłem w następujący sposób mianowicie schab tylko peklowałem zalecaną dawką peklosoli ,a słoninę soliłem i przyprawiałem. Tak przygotowany surowiec odstawiłem do lodówki na 48 godzin w temp 4-6 stopni. Po tym czasie układamy słoninę w puszcze/słoiku po obwodzie a w środek wkładamy schab. Na wierzch dajemy odrobinę suszonej cebulki. Następnie zamykamy i sterylizujemy 85 min. Gotowy wyrób fajnie się prezentuje na pieczywie jest smaczny.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz