poniedziałek, 4 kwietnia 2022

Smarowidło






 Konserwa powstała przypadkiem, a mianowicie robiłem kiełbasę smarowną tłustą i po nadzianiu jelit nadziewarką zawsze około 300 g zostaje farszu w lejku i końcówce nadziewarki. Ten farsz dodatkowo przyprawiłem cebulą suszoną zapakowałem do puszki można też w słoik i poddałem sterylizacji w szybkowarze. Wyszło fajnie, polecam.  

 SUROWIEC I ROZDRABNIANIE NA MASZYNCE 8

Do puszek słoików rozdrabnianie proponuję dać troszkę drobniejsze niż zastosowałem w kiełbasie. Więc zalecam jak niżej zapisałem.

-boczek 50%  fi 10 mm

 -podgardle wieprzowe (przerośnięte) 50% fi 8 mm

 PRZYPRAWY

 -pieprz czarny 4 g/kg

 -peklosól 18g/kg

 -pieprz ziołowy białowieski 3 g/kg

 -gorczyca biała ziarno 5g /kg

-czosnek wyciśnięty przez praskę 5g/kg

 -chilli jalapeno grys 2g/kg

 -ziele angielskie 1g/kg

-cebula suszona 3g/kg

 WYKONANIE 

Kupiony  surowiec tniemy na kawałki 3-4 cm peklujemy odkładamy na 2 dni do lodówki w temp 4-6 st. Po tym czasie rozdrabniamy dodajemy wszystkie przyprawy. Mieszamy aby przyprawy równomiernie połączyły się z surowcem. Puszki i słoiki, pokrywki i wieczka wyparzamy dokładnie i osuszamy. Napełniamy puszki słoiki zamykamy i sterylizujemy w szybkowarze 70 min. Następnie gdy spadnie ciśnienie otwieramy szybkowar wyjmujemy puszki i  studzimy w zimnej wodzie około 60 min. Ze słoikami trzeba postępować ostrożniej aby nie pękały najlepiej cały szybkowar wstawić do zimnej wody większej miski, wanny np.  i dodatkowo słuchawką prysznicową dość ciepłą wodą polewać od środka ścianki szybkowaru i stopniowo nie spiesząc się za bardzo wlewamy coraz chłodniejszą wodę, aż w końcu dajemy zimną. Wodę zmieniamy 2-3 razy. Dalsze wychładzanie przeprowadzamy w lodówce. 


 


1 komentarz: