sobota, 26 marca 2016

Kiełbasa biała parzona w/g JackaW

Na gorąco z chrzanem

Na zimno z musztardą francuską


Jeszcze surowa 

Przepis

MIĘSO
-boczek bez skóry 2 kg
-łopatka 2 kg
-karkówka 2 kg
Przyprawy
-sól nie jodowana 18 g/kg
-pieprz czarny mielony 3 g/kg
-majeranek 1 g/kg
-czosnek świeży zgnieciony przez praskę 6 g/kg
-woda 250 g i 100 g po 12 godz.
Wykonanie
Mięso mieliłem na maszynce nr 8
Podczas cięcia mięsa na kawałki jak trafią ścięgna,  błony to wycinamy
-boczek  fi 8 mm
-łopatkę  fi 10 mm
-karkówkę na szarpaku
Następnie dodajemy sól i przyprawy oraz czosnek i mieszamy do kleistości w trakcie mieszania dajemy wodę .
Wstawiamy do lodówki na 12 godz. w celu wyrównania smaków. Napełniamy  jelita wieprzowe i odkręcamy kiełbaski na odcinki około 12-15 cm.
Parzenie
Woda 75-80 stopni i parzymy do momentu uzyskania w środku 68-70 stopni
Smacznego

4 komentarze:

  1. Dziś robiłem.tj 09.04.2020r.Dobra,pieprzna.Dla dzieci idealna.Zajadały się az było miło że praca nie poszła na marne.Co do uwag.. Wg Mnie za mało majeranku przede wszystkim.Oraz czosnku... Ale to nie wiem bo miałem awarie praski i zmieliłem czosnek razem z mięsem..Moze tu jest róznica.Ogóln ie jestem zadowolony i będę korzystał z przepisu.Aczkolwiek tak jak pisze będę go trochę modyfikował "pod siebie".Pozdrawiam Jacku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda naprawdę smakowicie! Próbowaliście kiedyś samodzielnie zrobić domową białą kiełbasę? Jeśli jeszcze nie, to koniecznie musicie nadrobić! Przepis możecie znaleźć na stronie https://foodo.pl/biala-kielbasa-przepis/ . Mam nadzieję, że wiele osób będzie miało okazję z niego skorzystać.

    OdpowiedzUsuń
  3. ile czasu moczymy jelita??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 2g w letniej wodzie. Pamiętaj żeby przepłukać również w środku.

      Usuń