piątek, 5 stycznia 2018

Słonina swojska z soli w przyprawach i czosnkiem



     Dodane przyprawy papryka ostra i kolendra i zapakowane.

SUROWIEC
-słonina (najlepsza gruba z wioskowego chowu)

PRZYPRAWY I MATERIAŁY POMOCNICZE
-sól gruba nie jodowana
-pieprz czarny
-pieprz ziołowy białowieski
-czosnek dobrej jakość polski
-papryka ostra
-kolendra mielona
-pakowaczka próżniowa lub folia spożywcza ewentualnie folia aluminiowa
-pojemnik,garnek w którym będzie leżała słonina

WYKONANIE 
Jeśli zdobędziemy świeżą słoninę (tak ja dostałem) zaraz po świnio biciu pamiętajmy o tym aby poleżała w lodówce minimum 24 godz w temp 2-6 stopnie aby stężała, zrobiła się sztywna. W przeciwnym razie gdy zasolimy taką świeża słonina będzie chłonęła mocno sól i w efekcie końcowym może być za słona.

Słoninę tniemy w mniejsze kawałki jakie nam będą odpowiadały do wielkości pojemnika w jakim będą spoczywały w soli. Obieramy czosnek,ząbek czosnku dzielimy na 2-4 części w zależności od wielkości ząbka i nadziewamy czosnkiem słoninę. Gęstość nadziewania według uznania. Dodatkowo część czosnku zgniatamy wyciskarką i nacieramy słoninę. Następnie posypujemy pieprzem czarny i białowieskim. Ilość przypraw według uznania. Ja posypałem dość obficie. Na dno pojemnika sypiemy sól i układamy słoninę, zasypujemy solą na grubo 2-3 cm minimum z każdej strony, każdy kawałek. Wkładamy do lodówki na 1-2 miesiąca. Temp. 4-10 st. Po tym czasie wyjmujemy słoninę oczyszczamy ją dokładnie z starej mokrej soli najlepiej jakąś szczoteczką i zasypujemy ponownie na grubo solą na okres minimum 3-4 miesiące i wstawiamy do lodówki.  Po tym czasie znowu oczyszczamy. Teraz ja zrobiłem tak : całość słoniny podzieliłem na trzy części. Pierwszą pozostawiłem taką jaka jest, drugą posypałem papryką ostrą, trzecia kolendrą mieloną. Kolejną czynnością jest pakowanie najlepiej w próżnię na okres 2 miesięcy, przechowujemy w lodówce 4-8 st. później 2-4 tyg. w zamrażarce. I gotowe.
SMACZNEGO.

WĘDZENIE
Na koniec można sobie taką słoninkę podwędzić. Temp. wędzenia max 25 st.czas 4-6 godz.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz