sobota, 22 grudnia 2018

Boczek rolowany- parzony cyrkulatorem


SUROWIEC 
-boczek bez skóry 1,5 kg /najlepiej cienki

PRZYPRAWY
-peklosól 17 g/kg
-pieprz czarny 2 g/kg
-jałowiec mielony 2 g/kg
-kozieradka 1 g/kg
-czosnek 3 ząbki

WYKONANIE
Płat boczku docinamy do prostokąta i pozbawiamy go skóry. Dobrze jest obie strony boczku oklepać trochę tłuczkiem do schabowych aby miały warstewkę mięsa która się klei. Ja tego nie zrobiłem i widać małe dziurki . Teraz peklujemy i przyprawiamy . Zwijamy bardzo ciasno pakujemy w ciasną siatkę i dodatkowo wiążemy. Teraz pakujemy w próżnię .Ja dodatkowo boczek dałem jeszcze do praski lecz to nie konieczne. Całość ląduje w lodówce w temp 4 stopnie na 7 dni.

PARZENIE
12 godzin w 62 stopniach

Następnie zdejmujemy docisk i studzimy 10 min w zimnej wodzie dalsze studzenie odbywa się w lodówce około 8-10 godzin.
Mieszanka przypraw jaką zastosowałem daje nam bardzo ciekawy smak. Polecam.
SMACZNEGO:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz