niedziela, 28 października 2018

Mielonka ,,jak dawniej''




SUROWIEC I ROZDRABNIANIE
-łopatka 900 g/ sitko fi 5 mm
-boczek 800 g/sitko fi 5 mm
-podgardle 300 g/ sitko fi 8 mm
Rozdrabnianie było na maszynce nr.8

PRZYPRAWY I SKŁADNIKI ORAZ MATERIAŁY POMOCNICZE
-sól nie jodowana do podgardla 20 g/kg
-peklosól do łopatki i boczku 19 g/kg
-czosnek świeży dobrej jakości 8 g
-pieprz czarny 3-4 g/kg
-woda 150 ml
-skrobia ziemniaczana 6 g
-praska
-termometr z sondą
-cyrkulator
-duży garnek lub lodówka turystyczna do parzenia

PS.
Wzorowałem się na przepisie z lat 60 lecz go zmodyfikowałem po swojemu w oryginalnie była kl.mięsa 3 ja dałem podgardle i zamiast mąki pszennej lub żytniej dałem skrobię ziemniaczaną, no i od siebie bo bardzo lubię dodałem świeży czosnek.

WYKONANIE
Kupione mięso kroimy w większe kawałki i peklujemy 24 godz. w temp.4-6 st. Po tym czasie mięsko rozdrabniamy, dodajemy wszystkie przyprawy i składniki dokładnie mieszamy (skrobię ziemniaczaną dodajemy na sam koniec przez drobne sitko) i pakujemy masę mięsną do puchy. Zakładamy docisk i wkładamy na 24 godz do lodówki w temp. 4-6 stopni. Teraz parzymy za pomocą cyrkulatora w temp. 70 stopni do uzyskania w wyrobie 68 stopni. Czas jaki potrzebowałem do uzyskania takiej temp. w wyrobie w temp. 70 stopni to 5 godzin. Teraz zdejmujemy docisk i studzimy w zimnej wodzie około 5-10 min dalsze studzenie odbywa się w lodówce w temp 4-6 stopni przez około 10 godz. SMACZNEGO. Mielonka jest bardzo smaczna mięciutka soczysta. POLECAM.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz