niedziela, 4 listopada 2018

Mielonka z weka ,,jak dawniej"






Poniższy przepis był już przeze mnie przedstawiany z tą różnicą tylko, że ta mielonka  jest w słoiku i był tu zastosowany proces pasteryzacji, a w pierwszej wersji była to mielonka z praski parzona za pomocą cyrkulatora. W smaku i konsystencji różnicy nie stwierdzam natomiast myślę że w słoiku taka mielonka jest lepsza ze względu dłuższy okres spożycia.

SUROWIEC I ROZDRABNIANIE
-łopatka 900 g/ sitko fi 5 mm
-boczek 800 g/sitko fi 5 mm
-podgardle 300 g/ sitko fi 8 mm

PRZYPRAWY I SKŁADNIKI ORAZ MATERIAŁY POMOCNICZE
-peklosól do łopatki i boczku 15 g/kg
-sól nie jodowana 19 g/kg do podgardla
-czosnek świeży dobrej jakości 8 g do całości
-pieprz czarny 3-4 g/kg
-woda 150 ml do całości
-skrobia ziemniaczana 6 g do całości
-małe słoiki lub puszki najlepiej 300-450 g
-garnek  do parzenia
-łyżeczka żelatyny

PS.
Wzorowałem się na przepisie z lat 60 lecz go zmodyfikowałem po swojemu w oryginalnie była kl.mięsa 3 ja dałem podgardle i zamiast mąki pszennej lub żytniej dałem skrobię ziemniaczaną, no i od siebie bo bardzo lubię dodałem świeży czosnek.

WYKONANIE
Kupione mięso kroimy w większe kawałki i peklujemy 48 godz. w temp.4-6 st. Po tym czasie mięsko rozdrabniamy, dodajemy wszystkie przyprawy i składniki dokładnie mieszamy (skrobię ziemniaczaną dodajemy na sam koniec przez drobne sitko aby nie powstały nam grudki-przesiewamy) i pakujemy ściśle masę mięsną w słoiki. Teraz pasteryzujemy dwa razy po 30 min.w odstępie 24 godzinnym. Mielonka jest bardzo smaczna mięciutka soczysta. POLECAM.

2 komentarze:

  1. pekluję mięso na ten wyrób i zastanawiam się czy miał Pan na myśli 6 czy 60 gram skrobi do całości?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po najnowszych próbach stwierdzam że jak na razie najlepsza opcja to 20% wody i 3% skrobi

      Usuń