wtorek, 31 października 2023

Wędzonki z dzika parzone

















 WYKONANIE 

7 Dni w zalewie z peklosoli ilość wody i peklosoli oraz nastrzyk obliczone zostały za pomocą kalkulatora :https://blog.fimple.tv/jak-zrobic-solanke-do-miesa-kalkulator-solanki/

Po wyjęciu z solanki czas na ociekanie u mnie ociekało około 12 godzin w temp. 8 stopni na działce. Następnie wygrzewamy wędzarnie. Teraz wkładamy wędzonki i osuszamy przy dużym ruchu powietrza najlepiej bez dymu na żarze. temp. 40-50 stopni Gdy powierzchnia wędzonek będzie sucha i ciepła rozpoczynamy właściwe wędzenie. Osobiście wędziłem w temp. 50-60 stopniach przez około 3 godz. Gdy wędzonki wystygły a w palenisku w wędzarni wszystko wygasło wędzonki zabrałem do domu do parzenia Parzyłem w wodzie z dodatkiem ziela angielskiego liścia laurowego i jałowca owoc. Temp. wody 80 st. parzyłem wszystkie wędzonki do 72 stopni następnie topiłem w zimnej wodzie na około 15 min . Wędzonki wyszły smaczne.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz