sobota, 13 lutego 2016

Słonina rolowana


Na ziołową słoninę  będziemy potrzebowali:

-1 kg słoniny cienkiej bez skóry

-sól  nie jodowana  25-30 g/kg

-oregano

-zioła prowansalskie

-tymianek

-majeranek

-bazylia

-pieprz młotkowany z kolendrą

Zioła i przyprawy sypane z ręki (ilość według uznania)

-świeży czosnek przepuszczony przez praskę ja dałem 40 g/kg

Na paprykową będziemy potrzebowali:

-1 kg słoniny cienkiej bez skóry

-sól nie jodowana 25-30 g/kg

-papryka ostra, słodka lub wędzona ilość i która według uznania 

-pieprz młotkowany z kolendrą sypany z ręki

-świeży czosnek przepuszczony przez praskę ja dałem 40 g/kg

Wykonanie

Kupioną słoninę docinamy do prostokąta. Tak aby pasował do naszej praski.

Płat słoniny nacieramy najlepiej z obu stron czosnkiem,solą i następnie wszystkimi ziołami i przyprawami.

Następnie bardzo mocno i ściśle zwijamy w rulon. Owijamy szczelnie folią spożywczą i pakujemy do praski. Ja dodatkowo włożyłem jeszcze w worek,ułatwia to wyjmowanie. Zakładamy sprężyny. I do lodówki na dwa tygodnie.

Parzenie

3-3,5 godziny w temp 90 stopni. Wyjmujemy praskę z wody i gdy ostygnie wkładamy do lodówki na 24 godz. Po tym czasie wyjmujemy słoninę i osypujemy ją jeszcze po wierzchu przyprawami i ziołami. Następnie zawijamy w folie spożywczą aby nam nie wysychała. 

SMACZNEGO

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz