środa, 27 stycznia 2016

Rolowana słonina z przyprawami i ziołami robiona w prasce.







SKŁADNIKI I MATERIAŁY POMOCNICZE
-1 kg słoniny cienkiej bez skóry
-sól 25-30 g/kg
-oregano
-zioła prowansalskie
-tymianek
-majeranek
-bazylia
-pieprz młotkowany z kolendrą
-świeży czosnek przepuszczony przez praskę ja dałem 40 g/kg
-papryka ostra i słodka
-folia spożywcza
-opcjonalnie woreczek do puchy
-praska

WYKONANIE
Kupioną słoninę docinamy  w miarę możliwości do prostokąta. Tak aby pasował do naszej puchy.
Płat słoniny nacieramy z obu stron czosnkiem,solą i następnie wszystkimi ziołami i przyprawami.
Następnie bardzo mocno i ściśle zwijamy w rulon. Owijamy szczelnie folią spożywczą i pakujemy do praski. Ja dodatkowo włożyłem jeszcze w worek. Ugniotłem trochę ręką. Zakładamy sprężyny, i do lodówki na dwa tygodnie. W temperaturze 4-8 st.

PARZENIE
Trzy godziny w temp 90 stopni.Wyjmujemy i gdy ostygnie wkładamy do lodówki na 24 godz.
Słonina jest mięciutka, smaczna, pachnąca ziołami i czosnkiem do dobrego trunku pasuje znakomicie.
SMACZNEGO

1 komentarz: