sobota, 16 stycznia 2016

Pszenno - gryczany na zakwasie żytnim z orzechem





Przepis

Składniki

-150 g aktywnego zakwasu żytniego razowego
-150 g mąki gryczanej
-350 g mąki pszennej
-15 g soli
-15 g siemienia lnianego
-20 g sezamu
-40 g słonecznika
-kilka orzechów włoskich
-blaszka forma około 10 cm x 25 cm robię jeszcze w 30 cm i 35 cm wtedy dodaje 50 g i 100 g więcej mąki.
-papier do pieczenia którym wykładamy formę
-opcjonalnie czasami jak bardzo zależy nam na czasie a przyznm,że już tak miałem możemy dodać 4 g drożdży suszonych lub 8 g świeżych.

Wykonanie

Wszystkie składniki połączyć ze sobą w misce i dokładnie wymieszać ja robię to mikserem zwykłym prostym i się sprawdza znakomicie końcówki do ciasta gęstego,można też ręcznie np:drewnianą łyżką .Ciasto ma być gęste i mocno kleiste.Wody ja daje na wyczucie ale jest to około 400 g.Większa forma więcej mąki więcej wody,logicznie .
Wyrobione ciasto przekładamy do formy wyłożonej papierem.Na wierzch ja dałem orzech włoski lecz to tylko sugestia można dać co chcemy lub nic nie dawać.
Ciasto pozostawić do wyrośnięcia w ciepłym miejscu ja praktykuje piekarnik z włączonym tylko światłem super się sprawdza temp,jest tam około 30 stopni.
Rozgrzewamy piekarnik do 180-190 stopni u mnie daje 170 piekarnik piekarnikowi nie równy temu daje tolerancje.Wkładamy wyrośnięty chlebek i pieczemy 50-55 min.
Wyjmujemy z formy i zdejmujemy papier i spryskuję rozpylaczem taki do kwiatów wodę na chlebek 5-6 razy.Mamy wtedy miększą skórkę lecz ta czynność jest nie konieczna.
To jest podstawowy przepis w ten sposób mieszam ze sobą różne mąki i zawsze wychodzi mi super
SMACZNEGO

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz